älskling, förlåt att jag är hemma!

nu är vi hemma från vår mini-semester som var hur mysig som helst!
varje gång som vi åker bort på resa så har jag med mig min "resedagbok"
hittills har jag två fullklottrade antecningsblock om vad vi roat oss med under våra resor
och instuckna tågbiljetter och mynt och broschyrer och kvitton och .. ja ni fattar

tog med mig den mest på skämt
och tänkte nu att istället för att skriva om det som vi gjort så kan jag bara skriva av direkt ur rese-dagboken
bra va??
så, här kommer det:

Hejsvejs!
Imorse vaknade jag vid tio, halv elva åt jag frukost, strax efter elva började alla packa och tolv var vi alla redo att ge oss ut på den stora resan. Under tiden som vi packade han jag och syster också se ett avsnitt Awkward, om ni vill ha en bild av hur mycket packning det var...

Cirka kvart över tolv satt vi iallafall i bilen och typ arton minuter över tolv var vi framme efter många undranden om vi inte var framme snart? och tjat om att vi var tvugna att kissa...

När vi var framme pluggade syster, löste jag korsord och mamma och pappa såg på vinterstudion medan lunchen (tortelini) puttrade på spisen.

Efter lunchen gick mamma och pappa på en låång promenad medan jag och syster mös framför öppna spisen med te, böcker, spel och deckargåtor.

Sen satte vi på ett avsnitt Poirot under tiden som mamma och pappa masade sig hemåt.
Nu var klockan fem och vi packade fram spelet "Plugget" som mamma fick i födelsedagspressent av systers pojkvän.
 
Typ fem i sex var vi tvugna att plocka undan spelet och börja laga mat då vi hade bjudit in gäster till middag klockan sex...

Gästerna spenderade kvällen här. Vi åt goda Tacos och såg på Stjärnorna på slottet och Morden i Midsumer tills klockan var halv elva och det var dags för de att gå hem.
Vi avslutade dagen med att spela klart "Plugget". Mamma vann, pappa kom tvåa och jag och syster.. lite längre ner på skalan... Det roligaste var nog det att syster (som går natur) failade på nästan alla NO-frågor och var bäst på SO-frågorna, och för mig (som går Sam), var det vice versa.

Jag kan inte förstå att semestern har gått så fort, det känns som om det var igår vi kom hit (klockan är 00.04 när jag skriver detta..) och imorn(idag) ska vi åka hem!



Jaha, så nu vet ni vad jag gjort under helgen
och imorn börjar skolan vilket jag inte alls har något emot!
mys att träffa alla igen, det enda är väl att jag måste gå upp klockan sex imorgon bitti
jag ryser bara av tanken

wellwell, det får det vara värt!


Kommentarer
Postat av: Emma.

Hoho, jag ville se himlen är oskyldigt blå men den fanns inte på piratebay. Men i fredags gick kenny begins på 1 och där var han med!! woopwoop :DDD

2012-01-09 @ 13:04:09
URL: http://amillionfeelings.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0