första skoldagen

onödig dag, men bra ändå

upp klockan sex för att ta sig till skolan
då vi får reda på att vår lärare är sjuk och vi har två timmars hål
och efter det en och en halv timmes rast..

jag åker hem till Madeleine
medan alla andra stackare är kvar i skolan och svarar på blätråkiga frågor

jag och Madeleine steker pannkakor
och leker med hennes hund Sammie

sen tillbaks till skolan efter lunchen för att ha två timmars samhälle
där läraren inte ens är närvarande
utan sitter utanför och har individuella samtal med elverna

menmen, det gjorde inget
gav oss gooott om tid att att hålla på med allt annat än vad vi faktiskt skulle göra
sweet!

sen efter skolan och fixa ihop mitt fritidskort
och mitt terminskort till ett och samma kort
och sen bjöd jag Kristin på McDonalds-paj som tack för att hon alltid följer med mig när jag ska på avstickare på  vägen hem

det larvigaste med dagen var det att jag gick upp klockan sex
kom hem klockan sex
och hade två timmars lektioner
men sånt är livet när man bor i världens ända antar jag...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0