Hejhej!

Jag är en människa som hatar krystade saker. Jag hatar krystade samtal med folk som man inte tycker om. Jag hatar krystade skratt åt saker som man inte tycker är roliga. Jag hatar krystade presenter som man egentligen skulle kunna ha gett till vem som hellst. Och jag hatar krystade blogginlägg.
Om jag inte tycker om någon - avstår jag från att prata med den. Om jag inte tycker något är roligt - skrattar jag inte. Om jag inte har något vettigt att ge någon - ger jag inget. Och har jag inget att skriva om här - så skriver jag inget. Och det är på grund av en väldigt fin regel som vi ständigt bli itryckta i lågstadiet. Behandla andra, som du själv vill bli behandlad. Tycker att det är en jävligt bra regel och tycker att den borde följas av fler.
 
Detta är anledningen till varför uppdateringen kan ha svackat lite på sistone. Visst har det hänt en hel del saker i mitt liv, men alltid innan jag publicerar ett inlägg ställer jag först mig själv frågan "skulle jag själv vilja läsa det här?" och därefter klickar jag bort inlägget. Jag hoppas att även ni ser detta som något bra och inte blir arga över att uppdateringen kan gå både upp och ner. Jag vill inte krysta fram texter och tvinga er läsa dem, det är helt ert val om ni vill läsa eller inte, precis som det är mitt val om jag vill skriva eller inte.
 
Till exempel igår skrev jag ett inlägg om att det var mammas födelsedag, men det kanske inte ni vill läsa om? Tänkte jag och tog bort det. Men här har ni bilden från det inlägget iallafall..
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0