Tänkte slänga in ett inlägg innan jag börjar med plugget.

(Att jag skjuter upp plugget med ett inlägg är också ett sätt att se på saken). Som ni nog har sett har jag vart på spontan övernattning på Kristins lantställe och haft det soft. Dock hände en del oförutbestämda saker, så denna övernattning kommer i framtiden kallas "The tales of the bus, the bird and the plug (nej, inte butplug!)".
 
Jag orkar inte rabbla igenom hela kvällen, så jag ska försöka sammanfatta det kort för er..
 
  • Vi drog från skolan 45 minuter innan vi skulle vara på bussen vid slussen. Vi planerade att ta oss till slussen, handla mat och sen gå på bussen. Vi kommer till Slussen. (30 minuter tills bussen ska gå). Vi går till coop vid slussen - som är stängt - sen november (25 minuter tills bussen ska gå). Vi åker tillbaks till Medis och springer till affärn där istället med packning och träningsvärk och delar upp oss (20 minuter tills bussen ska gå). Vi ställer oss i kö i kassan, det är två personer framför oss (11 minuter tills bussen ska gå). Första personen blir klar (8 minuter tills bussen ska gå). Andra personen får hela kortapparaten att krångla och vi hoppar och pratar högljutt om hur bråttom vi har för att den framför oss ska ställa sig åt sidan och låta oss gå före henne. Det gör hon inte. (Vi vågade inte kolla hur många minuter det var kvar tills bussen skulle gå). Hon blir klar, vi betalar och packar så fort vi kan och KUTAR tillbaks till tunnelbanan, nästa tunnelbana kommer om två minuter (2 minuter tills bussen ska gå). Vi suckar uppgivet, men efter bara en halv minut kommer tunnelbanan. Vi springer på och köttar oss fram till dom sista dörrarna. Vi är tillbaks vid Slussen och springer allt vad vi kan, men packning, träningsvärk och matkassar till busshållsplatsen (den längst bort såklart), hinner på bussen och dörrarna stängs direkt efter oss och bussen kör iväg. Puh!
 
  • Väl framme har ingen sattit på värmen och vi har inget vatten. Vi tänder biljoner ljus, brasa i öppna spisen, sätter på alla element och värmefläktar. Sen ger vi oss iväg för att pumpa upp vatten. Vi kommer till pumpen, hänger hinken på det och - pumpar ut en fågel?? En talgoxe...
 
 
  • Vi har en awsome kväll och garvar as-mycket.. Tills klockan halv tolv då proppen går... Hehehe.. Vi är ute på landet.. i skogen.. där ingen hör dig skrika.. mitt i natten.. med fem tonårstjejer... MEN då kom jag ihåg när min gamla NO-lärare tragglade oss igenom att lära oss att byta propp och jag suckade och undrade när faan jag skulle ha användning av det här? Nu var det ju en jävla tur att hon gjorde det och jag och Kristin lyckades få strömmen tillbaka (med ett litet avbrott då jag brände min hand på den suupervarma proppen). Är nu väldigt tacksam till min gamla lärare, har till och med skickat ett tack-sms till henne.
Japp, så det var den övernattningen. Det var ett riktigt äventyr! Men ett otroligt roligt också!

Kommentarer
Postat av: Kristin

haha perfekt summering! :P

2013-02-10 @ 16:13:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0