Varmt och kallt

Idag har nog SL slagit nya rekord. De har skött sig rätt så bra den senaste månaden så jag antar att de behövde catcha up eller något. Bussen imorse hade AC på - AC! Kall luft som blåste i mitt ansikte i en buss som matchade med utetemperaturen på sex minusgrader. På hemvägen kom åter en kall buss, fast den här gången blåstes det kall luft från elementen. Till sist fick jag vänta ute i kylan på nästa buss i tjugo minuter som förvånandsvärt nog faktiskt hade värme - men tyvärr inte fungerande plingor eller dörrar. Men det är väl som Madde säger - det är ett äventyr att åka hem till mig.
 
Här hemma har jag klätt på mig massor och gömt mig i en stor hög filt med världens finaste temugg i handen. Tur att det finns sånt mumsigt som tar bort alla kyla i hela världen. Typ.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0