nu får ni allt ett inlägg som heter duga!

känner mig hemsk som inte har vart så sjukt dålig på att uppdatera!
men jag kan ju berätta att det här faktiskt är första gången sen i tisdags som jag sitter ned vid en dator

jag har precis blivit tvingad att städa i två timmars tid
jag HATAR verkligen att städa!
och då menar jag inte att jag ogillar det lite grann och tycker det är jobbigt att damma
utan att jag faktiskt HATAR det!

det spelar ingen roll hur mycket jag kämpar
enligt mamma och pappa glömmer jag alltid något eller gör något fel
jag kan bara inte göra något rätt!

när jag blir stor spelar det faan ingen roll om jag blir uteliggare
jag kommer att skaffa städerska iallafall!!

jag har också städat lite grann på rummet
men jag ska plocka undan lite mer lite senare ... hehe

jag kan avslöja att jag har ett såkallat "system" bredvid min säng
detta system består av att jag lägger alla använda kläder på en stol
och sen när ett plagg är smutsigt npg att det behöver tvättas
lägger jag det på golvet bredvid stolen
och så på mornarna när jag har kaos och bara river ut alla kläder ur mina klädlådor
och sen har en massa rena kläder utdragna, lägger jag de på sängen

men sen kommer problemet...
när jag på kvällen ska gå och lägga mig
och inte orkar lägga tillbaks alla använda kläder i sängen, hamnar de på golvet med de smutsiga kläderna
och sen när jag ska ha ett använt plagg som ligger underst på stolen
så orkar jag inte lyfta på alla kläderna över
så jag rycker bara fort som faan och hoppas att jag ska lyckas med
dra-bort-duken-från-bordet-men-allt-serverat-stannar-kvar-på-bordet-tricket

jag är inte så bra på det tricket...

så det slutar alltså med att allt ligger i en stor jävla hög på golvet
till slut fixar jag iordning och lägger alla kläder där de ska va igen
men morgonen efter har jag lyckats få ner allt på golvet igen...

alla tjatar på att jag är stökig
men jag har kommit på hur det faktiskt ligger till
jag är äventyrlig av mig!
så måste det ju vara!

förstår ni hur spännande det är varje morgon att behöva leta sig igenom en djungel av kläder
samtidigt som man frågar sig
"kommer jag hitta det prickiga linnet idag
eller får jag ta på mig något annat kraffs?"
varje klädbyte blir ett äventyr
Indiana Jones kanske vågar slåss mot ormar och typ läskiga sekter
men jag vågar chansa på om jag lyckas komma till skolan fin och ren
eller typ naken...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0