Ni kanske har undrat över mitt festivalband som prydit min arm det senaste året

Om ni gör det, så kan jag berätta att det kommer från Urkult-festivalen som varje år är nära mitt sommarställe. Fast förra året var första gången jag var där...
 
 
Urkult-festivalen är den konstigaste plats jag nånsin vart på i hela mitt liv. Till 99 procent består outfitarna där av harembyxor och rastafläter. Minst hälften av besökarna är veganer och andra halvan är vegetarianer. Att folk helt plötsligt börjar dansa schaman-dans är helt normalt. Festivalen tar plats mitt ute i skogen och allt är hemmagjort. ALLT. Till och med vägkonerna består av tre träd-pinnar med oranget tyg lindat runt.. Och fyfaan vad härligt det är där! Ingen dömer en. Alla är weirdos och allt är bara gött helt enkelt. Vi ska dit i år igen, så jag får ett till band att pryda min arm med. I år ska vi dit under "Eldnatten" där man bland annat kan se Laleh spela. Inte helt fel, om ni frågar mig.
 
 
 
 
Och så får man ju umgås med härligt folk också. Och det är ju inte så fel det heller. Sista bilden är av Cookies n' Beans som spelade förra året.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0