femtonde december är det idag, nio dagar kvar till vår julaftonsdag...

Imorse väckte mamma mig redan vid åtta för att vi skulle åka redan med niofärjan till julmarknaden. Klockan åtta. Det är mörkt vid åtta. MÖRKT. På en lördag. LÖRDAG! Det hade blåst rakt in i mitt rum hela natten eftersom det var vind från det hållet och min vägg är kasst tätad (en liten nackdel med ett trehundra årt gammal hus) (på riktigt). Först var jag helt enkelt anti att gå upp, men sen tänkte jag igenom det. Det är mörkt utan för fönstret och fullt av snö. Det är kallt i rummet med varmt under täcket, precis som vintrarna när jag var liten. Jag ska till skansens julmarknad idag. Det är nio dagar kvar till jul. Och där kom det. I typ en halv sekund, men det var där! Julpirret! Årets första julpirr.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0