NU är jag hemma

trots att jag slutar först om en och en halv timme. Anledning? Kolla ut genom fönstret! För er som bor typ under jorden kan jag meddela er att det råder fullt snökaos i vår vackra huvudstad. Asså FULLT! En decimeter snö på E4an, E18 avstängt, i stort sätt alla stockholms småvägar är blockerade av trafikolyckor eller brist av plogning - eller både och, de gick ut på radio med att alla elever som bor på Mälaröarna (som jag) borde försöka ta sig hem nu genast innan det blir ännu värre, alla busslinjer som börjar på 2,4 och 8 är helt indragna och snön den bara fortsätter vräka ner. Shit vad härligt!
 
Pappa ringde mig vid tolv och berättade att han skulle åka hem nu typ innan färjan går sönder också av den extrema blåsten och berättade att han tar med mig oavsett jag vill eller inte, men han behövde inte direkt övertala mig att dra tolv från skolan under min längsta dag!
 
Så nu, två timmar senare är vi äntligen hemma och jag sitter här vid datorn med en kopp julte från min hemliga tomtenisse och äter lussebullar. Men jag ska faktiskt plugga! Snart...
 
Fick en snölykta i dagens lucka från lillkusins kallender, tycker hon har lyckats tajma den rätt så bra...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0