DERBY

Årets viktigaste idrtottsevenemang. Den viktigaste matchen som existerar. Det är en fråga om blod, svett och tårar. En fråga mellan liv och död, grundad redan på vikingarnas tid. Typ..
Jag talar såklart om derbyt mellan adelsö och munsö som ALLTID är dagen efter midsommarafton. Och såklart så vann Adelsö. Eller nja. Om matchen slutat efter de första tio minuterna så hade vi vunnit. Men nu gjorde den ju inte det.. Så vi förlorade.. Men kommentatorn sa att genom tiderna så har Adelsö hittils vunnit nio derbyn och Munsö sex (nu sju) så vi får väl se det som ett sätt att inte få Munsö att känna sig allt för underlägsna. Ja det lät bra, så säger vi!
 
Fast om det nu inte skulle vara därför vi förlorade så har jag några andra faktorer att skylla på. Robin till exempel som läste hela matchen. Eller Malin som kom (hör och häpna!) i gröna och vita kläder, munsös färger! Själv hade man ju självklart adelsös vackra röda och vita färger som en sann supporter.
Och till sist har vi ju Hanna, som inte ens brydde sig om att dyka upp. Inte konstigt att vi inte vann när vi hade sån lack of supporters!
Här har ni iallafall en bild från matchen. Efteråt åkte vi till cafét där syster jobbar och tog fika.
Chailatte - mums!
 
Nu vet ni iallafall vad jag har haft för mig. Ikväll kommer släkten hit så jag måste gå å hjälpa till. Trots att mamma e pissur på mig för att hon e bakis. Grejt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0