Om ni undrar varför jag inte skrivit något

Så är det för att jag helt enkelt inte haft mycket att dela med mig av. Det är inte så att jag inte fått tillfälle att skriva, jag väljer istället att hoppa över tomma inlägg om ingenting med förhoppningen att det skulle göra er mer tacksamma. Dessutom pluggar jag mest nu för tiden och sitter över i skolan för att dom har bättre datorer än jag (sorgligt, jag vet), så en massa bilder av tomma te-koppar och suddiga bilder av ett word-dokument sparar jag er.
 
Dock har det ju i alla fall hänt liite saker...
 
Igår var jag ledig, men fick fara in till stan för att vara barnvakt åt fina kusiner. Jag och syster gav nämligen föräldrarna i bröllopspresent i somras att gå på en pralinkurs med gratis barnvaktning, och igår var dagen de valt att ta ut den. Det var bara mysigt att vara där, och dom är alltid så snälla och får mig att känna mig som en del i familjen. När barnen lagt sig fick jag dock tyvärr sätta mig vid datorn och satt där ända tills föräldrarna kom hem då jag har en hel del jobb kvar på världens jobbigaste engelska-uppsats som ska in imorn...
 
Det är inte särskillt jobbigt att ta hand om dom här små finisarna (fast det händer ju att dom har liite mer energi än just här på bilden...)
 
Idag har jag och Kuster lämnat skolan för att åka till Haninge och jobba. Vi skulle arbeta för hennes mammas företag och lämna ut brev i alla hus i ett område. Vi har alltså sprungit i trappor och delat ut brev i tre och en halv timme - otroligt jobbigt och båda var grymt trötta i benen när vi äntligen var klara, men pengar fick vi i alla fall och då blir det ju som känt värt det. Efter vilade vi ut oss rejält på en grill innan vi for hem, och här är jag!
 
Där vi hämtade breven fanns nog den finaste hund jag någonsin mött. Jag skulle kalla den för en korsning av Dalmatin och Cooker Spaniel. Jag har inte kunnat sluta tänka på den sen jag hälsade på den!
 
Jag fick lämna brev till O. Sundberg.
 
Och sen åt jag och Malin maaassooor med mat.
 
Och sen var vi såhär trötta och mätta när vi var påväg hem!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0