dan före dopparedan

jag tar julledigt nu 23e-->24e -->25e eftersom att jag kommer vara rätt så upptagen med att
.. ja ni vet, fira jul

men har bestämt mig för att göra några inlägg i förtid så att ni har nåt att göra medans ni väntar på tomten
och här är det första:

idag kommer se ut som alla andra 23e i mitt liv typ
den här dagen tycker jag nästan är roligast med hela julen, och jag ska förklara varför

först åker vi till mormor klockan tolv
och med "vi" menar jag: jag, syster, Malin(syster/kusin) och Matilda(syster/kusin)


där grillar vi korv i öppna spisen till lunch


pyntar granen (jag vet att hon ser otroligt underhållen ut - men det är faktiskt kul)
vi tar även fram två-tre stora flyttkartonger med julpynt som tas upp i huset..

sen julbadar vi och ser på Astrid Lindgrens jul
har inte bilder på detta men ni får fantisra ihop nåt...


sen på kvällen (hemma) efter det att vi har sprungit runt och julstädat
äter vi middag dopp-i-grytan
fy farao vad äckligt det är!
men vad gör man inte för sin pappas och traditionens skull??


och sen på kvällen är det dags att rimma på alla paketen
och se på Bingo-Lottos uppesittar kväll
så himla mysigt!!

(bilderna är från 2009..)

jag tror jag gillar den här dagen så pass mycket eftersom att man verkligen kan känna att nu, nu är det jul!
eller alldeles strax iallafall..
det är som med julklapparna, det är nästan roligare innan julklappsutdelningen
för då är man förväntansfull och pirrig
och sen är det ju självklart JÄTTEKUL att få öppna julklapparna också
men det är nästan pirret som är roligast

aja, nu vet ni iallafall vad jag har/kommer ha haft för mig idag
vidare uppdatering imorgon
(på julafton!!!!!!!!!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0