JULAFTOOON!!!

idag är den här
inte om en vecka eller om fyrtio dar eller ens om en dag
utan nu. är. den. här!

den stora dopparedagen, barnens och matens nationaldag
YEPPIEE!!!

detta är även idag ett förtids-inställt inlägg som jag skrev redan i torsdags, men det behöver vi inte tänka på
jag får pussla ihop dagen med bilder från tidigare år
och kan nästan lova er att ni inte kommer missa något
ingen förändringar vill vi ha här!!

först, klockan jättetidigt vaknar jag och ligger och hoppar i sängen
klockan typ åtta kan jag inte hålla mig längre och "råkar typ tappa något i golvet"
och "råkar" därmed väcka syster

MeMa ropar GOOD JUUL SYSTEEERRR!!!
och hoppar lite i en väldigt morgontrött men glad systers säng

*men titta häär då, vad är det som ligger här vid min säng?? En julklappp!! skaviöppnadomsyster?? skavidet?? ellerskaviväntapåmammaochpappa?? ojjagråkadevisstöppnamittlitegranna...åh!tittattittatittasystervadjagfick!! vadfickduvadfickdu??
ja.. ni fattar

kvart i nio är sista avsnittet av julkallendern och allt är mycket spännande
vi beger oss ner och äter frukost
gör oss fina och går(typ kutar, för familjen är visst lite sen...) till mormor
fem minuter senare är vi där
drar upp allt julgodis vi bakat och börjar proppa i oss
(säger hej och god jul och sånt också förståss...)

sen jullunch och vi undrar hur man kan få i sig såhär mycket mat?!?!

och sen drar vi barn när till vägen och sätter upp en skylt som morfar gjorde för typ hundra år sen där det står
"Snälla tomten stanna här"
och så sätter vi en maschall under, som ni ser har pinnen blivit ganska bränd...



och sen ..  ja


Nu är klockan tre och det är dags för Kalle och hans vänner
jag och Malin ligger på golvet
resten sitter i soffan/fotölj och .. sover


sen är det dags att vänta på tomten
vilket innebär att jag och Malin sitter på mormors diskbänk och kollar ut i mörkret
för att fördriva tiden spelar vi kort eller UNO samt äter chokladpudding


TOMTEN KOMMEEERR!!!


tomten drar när alla har fått en varsin present
och alla hämtar sina egna julklappssäckar och häller ut allt på golvet
det blir .. ja, en hel del!
(vi är typ 16 pers och alla ger minst en julklapp till alla..)

och sen när julklapparna är slut sitter vi och myser
och äter upp det sista julgodiset

så nu vet ni vad jag har för mig på julafton
så allt jag kan säga nu är
från mig alla, till er alla
en RIKTIGT (dramatiskt paus) GOD (dramatisk paus) JUL


önskar MeMa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0