Det har vart ett lååångt dygn

Igår fick jag återigen reda på att det inte var någon idé att gå i skolan - på vägen till skolan. Jag ringde Nathlie och övertalade henne om att gå till skolan i alla fall för att umgås med mig och det gjorde hon också. Vi gjorde en gympauppgift vilken innebar att ta ett varv runt Skanstull, åt lunch och lite annat viktigt, som detta..
 
 
 
 
 
Om ni inte förstår det försökte vi alltså efterlikna gubben på påsen...
 
Jag, Nathalie och Marcus fick roa oss i skolan med typ ingenting tills klockan blev halv fyra (Nathalie drog lite tidigare) och jag for in till Tallkrogen för att vara barnvakt. Vi gick och åt pizza och lekte i parken i en och en halv timme och tyckte att jag var världens bästa barnvakt. Men barnen blev övertrötta och satt hela kvällen och skrek över att dom antingen ville leka, eller äta, eller att mamma och pappa skulle komma hem. Halv tio kom dom äntligen hem, men jag missade tunnelbanan och jag kunde inte komma hem. Och hade fyra procents batteri på mobilen. Det slutade med att jag halv elva fick krascha hos världens bästa faster och sova där. Helt. Fucking. Utmattad....
 
Trots att det kändes som jag hade en grym baksmälla blev denna dagen trots allt rätt bra då man blev väckt av söta kusinisar, fick se film på samhällen, slutade elva, fått höjt betyg från D till B, äntligen få träffa världens bästa Kristin, få sällskap på bussen av Jenny och få äta lunch på krogen med pappa och diverse adelsöfolk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0