Det är så mycket skit just nu

Små saker är ju bara småsaker, men när dom blir många och staplar sig på hög blir jag bara stressad, irriterad och ledsen. Så är det nu och det suger verkligen. Därför har jag svårt att få energi till, ja typ allt. Jag är bara trött och ledsen och pallar inte med något känns det som - till och med att blogga. Så förlåt att jag kanske inte håller uppdateringen i topp. Och det är inte så allvarligt som det låter. Det är bara igår och idag det känts lite mycket. Imorn kanske det är bättre, eller varför inte redan om en timme?
 
Men iallafall, för att avreagera mig lite, anledningar till varför någon verkar försöka fucka upp det för mig just nu:
 
  • Den nya läraren som helt seriöst är sjuk i huvudet och som redan hatar mig och har lovat att göra vårt sista år på gymnasiet till ett helvete.
  • Det faktum att jag inte ens kan gå in i en sminkbutik - alltså en butik som endast säljer smink - och få tag på en foundation som passar mig eftersom att jag är så fucking pigmentlös.
  • Det faktum att SL inte verkar ha fungerande bussar i vinter heller. Bevis ↓↓
 
Trasig och kall buss i fredags, trasig buss med denna spricka i golvet imorse.
 
  • Att bussätena var så trånga på bussen igår att jag var tvungen att gnugga knäna mot en främling bara för att mina ben inte får plats att ha rakt fram.
  • Det faktum att vår friluftslektion i Nacka klockan nio imorse var inställd - vilket jag och Kristin fick reda på när vi redan var där och sedan få reda på att vi förväntas vara på lektionen som börjar klockan två vilket skulle innebära att jag skulle vara hemifrån tretton timmar för att vara i skolan två.
  • Att jag måste byta gymnasiearbete och därför börja om från scratch, och sen började gråta över det på lektionen och sen blev aparg på mig själv för att jag lovat mig själv att inte gråta över struntsaker i år.
  • Och faktumet att vårt spexfoto blev det sämsta i världshistorien (jag skojar inte) och att jag dessutom fått reda på att vissa i min klass är totala fucking idioter.
 
Okej, men allt är faktiskt inte piss.Här har ni några bra saker också.
  • Jag och kuster spenderade eftermiddagen i stan igår för att shoppa och hade det hur trveligt som hellst. Jag la sextio kronor på kläder (tröjan), åttio kronor på skolmaterial (Alice in Wonderland) och hundratjugo kronor på mat (fika och BK)- hihi!
 
 
  • Mamma har stickat världens finaste vantar till mig, bara sådär!
  • Och jag och Kristin gjorde det bästa av hela vi-är-i-Nacka-av-ingen-anledning-klockan-nio-på-morgonen-situationen och köpte fika och drog till Åkeshovs skog innan vi for hem och struntade i lektionen. Dessutom mötte vi massor av ungar som var ute och skol-orienterade och vi kom fram till att vi kunde haft det mycket värre - vi kunde vart dom!

     

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0